ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 1. Definities
a. Gebruiker: Uit Betsie’s Keuken B.V., statutair gevestigd te gemeente Hellendoorn, ingeschreven onder KvK nr: 860458507, tevens handelend onder de handelsnamen: De Smulkoning, UBK Dienstverlening en Zonwering Nijverdal.
b. Bedrijf: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf
c. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf
d. Opdrachtgever: de wederpartij van Gebruiker.
e. Het werk: het totaal van de tussen de Opdrachtgever en de Gebruiker overeengekomen werkzaamheden of de (daarbij) door de Gebruiker geleverde materialen;
f. Meer- en minderwerk: door de Opdrachtgever gewenste toevoegingen aan respectievelijk verminderingen van het overeengekomen werk die leiden tot bijbetaling boven of inhouding op de overeengekomen aanneemsom;
g. Schriftelijk: een bericht dat is overgebracht bij brief, telefax of e-mail of enig ander elektronisch communicatiemiddel, mits het bericht leesbaar en reproduceerbaar is.
Artikel 2. Toepasselijkheid algemene voorwaarden
a. Deze algemene voorwaarden (hierna te noemen: ‘Algemene Voorwaarden’) zijn van toepassing op alle door Gebruiker uitgebrachte offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten, daaronder begrepen iedere vervolgopdracht of gewijzigde of aanvullende opdracht, alsmede op alle rechtsbetrekkingen als gevolg daarvan of in verband daarmee.
b. Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden kunnen alleen schriftelijk worden overeengekomen en gelden alleen voor de overeenkomst waarbij deze afwijkingen zijn gemaakt.
c. Eventueel door de Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden worden door de Gebruiker uitdrukkelijk op voorhand niet van toepassing verklaard, tenzij partijen in de overeenkomst anders zijn overeengekomen.
Artikel 3. Aanbiedingen en offertes
a. Aanbiedingen en offertes van Gebruiker zijn vrijblijvend tenzij in de aanbieding of offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Een offerte of een aanbieding vervalt indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
b. Gebruiker is slechts aan aanbiedingen en offertes gebonden, indien de aanvaarding hiervan door de Opdrachtgever schriftelijk (dat wik zeggen brief, telefax, e-mail of enig ander elektronisch communicatiemiddel, mits het bericht leesbaar en reproduceerbaar is) binnen de gestelde termijn voor aanvaarding wordt bevestigd.
c. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeenkomen.
Artikel 4. Aanvaarding
a. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod van Gebruiker door de Opdrachtgever. De overeenkomst komt eerst tot stand en vangt aan op het moment dat de door voor akkoord ondertekende of anderszins voor akkoord bevestigde aanbieding of offerte door Gebruiker retour is ontvangen.
b. De aanvaarding gebeurt schriftelijk per brief of e-mail.
c. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt Gebruiker zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog onverwijld na aanvaarding in te trekken, zonder dat de Opdrachtgever hieraan enige rechten kan ontlenen.
d. Mondelinge aanvaarding door de Opdrachtgever verbindt Gebruiker slechts, nadat Gebruiker deze aanvaarding per brief of e-mail heeft bevestigd.
Artikel 5. Prijzen
a. Alle prijzen die Gebruiker ten aanzien van consumenten hanteert, zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
b. Alle prijzen die Gebruiker ten aanzien van bedrijven hanteert, zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
c. Alle prijzen die Gebruiker hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Gebruiker te allen tijde wijzigen.
d. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Gebruiker niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
e. De Consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid c of d, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
f. De prijs met betrekking tot verrichte werkzaamheden wordt vastgesteld op basis van de werkelijk bestede uren
g. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke tarieven van Gebruiker, geldend voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een afwijkend tarief is overeengekomen.
h. Indien partijen voor een overeenkomst met Gebruiker een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
i. Gebruiker is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
i. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Gebruiker de Opdrachtgever tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
k. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de Opdrachtgever het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
l. Gebruiker heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
m. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Gebruiker prijsaanpassingen meedelen aan de Opdrachtgever.
n. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst met Gebruiker op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Artikel 6. Betalingen en betalingstermijn
a. Producten worden zoveel mogelijk direct afgerekend.
b. Bij akkoord van een offerte geldt een aanbetaling van 50% van de totaalprijs van de offerte, te voldoen binnen de op de factuur vermelde betalingstermijn, tenzij anders overeengekomen hetgeen alsdan op de opdrachtbevestiging zal worden vermeld
c. De Opdrachtgever dient de aanbetalingsnota uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst hiervan te voldoen. Na de oplevering ontvangt de koper een factuur voor de resterende koopsom. Deze nota dient, direct na installatie of voor levering, middels een pinbetaling of bancaire overboeking te worden voldaan.
d. Gebruiker is te allen tijde gerechtigd een door haar te bepalen voorschot van de Opdrachtgever te verlangen op het bedrag dat deze laatste in het kader van de overeenkomst verschuldigd zal worden.
e. na het verstrijken van welke termijn de Opdrachtgever in verzuim is zonder dat nadere ingebrekestelling vereist is.
f. Bij het uitblijven van tijdige betaling behoudt Gebruiker het recht voor om rente- en kosten over het opeisbare deel van de verschuldigde totaalsom in rekening te brengen
Artikel 7. Gevolgen niet tijdig betalen
a. Betaalt de Opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Gebruiker gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de Opdrachtgever in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
b. Wanneer de Opdrachtgever in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Gebruiker.
c. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
d. Wanneer de Opdrachtgever niet tijdig betaalt, mag Gebruiker zijn verplichtingen opschorten totdat de Opdrachtgever volledig aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
e. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Opdrachtgever, zijn de vorderingen van Gebruiker op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
f. Weigert de Opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Gebruiker, dan is de Opdrachtgever nog steeds verplicht de afgesproken prijs (aan) te betalen.
Artikel 8. Recht van reclame
a. Zodra de Opdrachtgever in verzuim is, is Gebruiker gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Opdrachtgever geleverde producten.
b. Gebruiker roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke mededeling.
c. Zodra de Opdrachtgever op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de Opdrachtgever de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Gebruiker, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
d. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de Opdrachtgever.
Artikel 9. Opschorting
a. Tenzij de Opdrachtgever een Consument is, doet de Opdrachtgever afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten of te verrekenen.
Artikel 10. Retentierecht
a. Gebruiker kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de Opdrachtgever onder zich houden, totdat de Opdrachtgever alle nog openstaande rekeningen van Gebruiker heeft voldaan, tenzij de Opdrachtgever voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
b. Het retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de Opdrachtgever nog enige betaling verschuldigd is aan Gebruiker.
c. Gebruiker is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de Opdrachtgever mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken door Gebruiker van zijn retentierecht.
Artikel 11. Verrekening
a. Tenzij de Opdrachtgever een Consument is, doet de Opdrachtgever afstand van zijn recht om een schuld aan Gebruiker te verrekenen met een vordering op Gebruiker.
Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud
a. Gebruiker blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Opdrachtgever volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van op grond van wat voor met Gebruiker gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
b. Tot die tijd kan Gebruiker zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
c. Voordat het eigendom is overgegaan op de Opdrachtgever, mag de Opdrachtgever de zaken niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
d. Opdrachtgever is aansprakelijk voor de door Gebruiker gemaakte kosten ten gevolge van het terugnemen van de zaken.
Artikel 13. Levering en aflevering
a. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
b. Levering onder eigendomsvoorbehoud vindt plaats bij de Gebruiker.
b. Aflevering vindt plaats bij de Opdrachtgever, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
c. Aflevering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Opdrachtgever aangegeven adres.
d. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, of Gebruiker enige aanleiding heeft om te vrezen dat dit niet het geval zal zijn, heeft Gebruiker het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
e. De door Gebruiker opgegeven levertijden zijn indicatief en omvatten geen fatale termijn.
f. De levertijd vangt aan nadat Gebruiker de door de Opdrachtgever voor akkoord getekende offerte aan Opdrachtgever schriftelijk heeft bevestigd.
g. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Gebruiker niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand door de Opdrachtgever kan leveren en partijen hieromtrent niets anders hebben afgesproken.
h. De Opdrachtgever dient voor zover dit op enigerlei wijze in zijn macht ligt ervoor zorg te dragen dat de aflevering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
Artikel 14. Transport
a. Transport geschiedt voor rekening en risico van de Opdrachtgever.
Artikel 15. Verpakking en verzending
a. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de Opdrachtgever, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de vervoerder c.q. bezorger een aantekening van op te laten maken, bij gebreke waarvan Gebruiker niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
b. Indien de Opdrachtgever zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Gebruiker, bij gebreke waarvan Gebruiker niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
Artikel 16. Verzekering
a. De Opdrachtgever verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere vervoersschade, brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
– geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
– zaken van Gebruiker die bij de Opdrachtgever aanwezig zijn
– zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
b. De Opdrachtgever geeft op eerste verzoek van de polis van deze verzekeringen ter inzage.
c. Tenzij partijen uitdrukkelijk overeen zijn gekomen, is de Opdrachtgever gehouden op eigen kosten een CAR-verzekering af te sluiten en kan de Opdrachtgever geen aanspraak maken op vergoeding van eventuele schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt.
Artikel 17. Bewaring
a. Indien de Opdrachtgever bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor Opdrachtgever.
b. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Opdrachtgever.
Artikel 18. Montage/Installatie
a. Hoewel Gebruiker zich inspant alle montage en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid, behalve in het geval van opzet of grove schuld.
b. Bij het installeren van zonweringproducten staat opdrachtgever in voor de noodzakelijke draagkracht en conditie van de muur waaraan de zonweringproducten wordt bevestigd.
Artikel 19. Garantie
a. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Gebruiker enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.
b. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
c. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Opdrachtgever, indien producten zijn aangebracht op een ongeschikte ondergrond, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
d. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Opdrachtgever op het moment waarop deze (eventueel onder eigendomsvoorbehoud) worden geleverd, althans in de macht van de Opdrachtgever komen of van een derde die het product ten behoeve van de Opdrachtgever in ontvangst neemt.
Artikel 20. Uitvoering van de overeenkomst
a. Gebruiker voert de overeenkomst overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
b. Gebruiker heeft het recht om de overeenkomst (gedeeltelijk) te laten uitvoeren door derden, terwijl deze derden niet verder aansprakelijk zullen zijn jegens de Opdrachtgever dan Gebruiker.
c. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling door de Opdrachtgever van het eventueel door Gebruiker gevraagde voorschot.
d. Het is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever dat tijdig kan worden begonnen met de uitvoering van de overeenkomst.
e. Indien de Opdrachtgever er niet voor heeft gezorgd dat tijdig kan worden begonnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de Opdrachtgever.
Artikel 21. Informatieverstrekking door de Opdrachtgever
a. De Opdrachtgever stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Gebruiker.
b. De Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
c. Indien en voor zover de Opdrachtgever dit verzoekt, retourneert Gebruiker de betreffende bescheiden.
d. Stelt de Opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Gebruiker redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Opdrachtgever.
Artikel 22. Vrijwaring
a. Opdrachtgever vrijwaart Gebruiker tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Gebruiker geleverde producten en/of diensten.
Artikel 23. Klachten
a. De Opdrachtgever dient een door Gebruiker geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee dagen na aflevering te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
b. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de Opdrachtgever redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de Opdrachtgever Gebruiker daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
c. Consumenten dienen uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
d. De Opdrachtgever geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Gebruiker in staat is hierop adequaat te reageren.
e. De Opdrachtgever dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een tussen partijen gesloten overeenkomst.
f. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Gebruiker gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
g. Indien de Opdrachtgever ontevreden is over de dienstverlening van Gebruiker, deelt de Opdrachtgever dit zo spoedig mogelijk mee aan Gebruiker en zullen partijen proberen om tot een informele oplossing te komen.
h. Pas wanneer Gebruiker in verzuim is en de in lid g. aangewezen weg niet tot een voldoende oplossing leidt, kan de Opdrachtgever een gerechtelijke procedure starten.
Artikel 24. Ingebrekestelling
a. De Opdrachtgever dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Gebruiker.
b. Het is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever dat een ingebrekestelling Gebruiker daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Artikel 25. Hoofdelijke aansprakelijkheid Opdrachtgever
a. Als Gebruiker een overeenkomst aangaat met meerdere Opdrachtgevers dan is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Gebruiker verschuldigd zijn.
Artikel 26. Aansprakelijkheid
a. Gebruiker is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de Opdrachtgever lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Gebruiker zelf.
b. Indien Gebruiker aansprakelijk is voor enige schade, is Gebruiker slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
c. Gebruiker is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
d. Indien Gebruiker aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
e. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Artikel 27. Vervaltermijn
a. Elk recht van de Opdrachtgever op schadevergoeding jegens Gebruiker vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 28. Recht op ontbinding
a. De Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Gebruiker toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
b. Is de nakoming van de verplichtingen door Gebruiker niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Gebruiker in verzuim is.
c. Gebruiker heeft het recht de overeenkomst met de Opdrachtgever te ontbinden, indien de Opdrachtgever zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Gebruiker kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de Opdrachtgever zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
Artikel 29. Overmacht
a. Een tekortkoming in de nakoming van enige verplichting kan niet aan Gebruiker worden toegerekend in een van de wil van Gebruiker onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Gebruiker kan worden verlangd.
b. Tot de in lid a. genoemde overmacht situatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
c. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Gebruiker één of meer verplichtingen naar de Opdrachtgever niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Gebruiker er weer aan kan voldoen.
d. Vanaf het moment dat een overmacht situatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
e. Gebruiker is in een overmacht situatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmacht toestand enig voordeel geniet.
Artikel 30. Wijziging algemene voorwaarden
a. Gebruiker is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
b. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
c. Grote inhoudelijke wijzigingen zullen zoveel mogelijk vooraf met de Opdrachtgever worden besproken.
d. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Artikel 31. Overgang van rechten
a. Rechten van de Opdrachtgever uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Gebruiker.
b. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Artikel 32. Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
a. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
b. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Gebruiker bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 33. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
a. Het Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten die op basis van deze algemene voorwaarden zijn gesloten, worden gewijzigd of aangevuld, tenzij op grond van dwingende regels ander recht van toepassing is.
b. De Nederlandse rechter van de plaats waar Gebruiker statutair is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Bent u geïnteresseerd in binnenzonwering, buitenzonwering, horren, overkappingen of heeft u nog vragen over onze producten? Neem dan contact met onze specialisten op! Wij komen graag vrijblijvend langs op locatie om de mogelijkheden te bespreken. Uiteraard kunt u ook eens onze winkel in Nijverdal bezoeken. Wij bevinden ons aan de Smidsweg 110 in Nijverdal. Ook daar bespreken we graag uw wensen onder het genot van een kop koffie!
Offerte aanvragen Bekijk onze producten